Profiel

Mijn naam is Mieke van Driel en met veel enthousiasme ben ik sinds 2008 professional organizer. Het werk van professional organizer, of opruimcoach, is veelzijdig, afwisselend en een ontzettend dankbaar beroep. Dit in combinatie met mijn gezin zorgt dit voor een afwisselend en actief bestaan.

Mijn achtergrond is het onderwijs. 13 jaar ben ik met veel plezier werkzaam geweest als leerkracht op een basisschool, waar kinderen, leren en organiseren centraal staan. (Ik was zo'n juf die na schooltijd ook vaak bezig was met het ordenen van het handvaardigheidslokaal en het magazijn.)                                                                     Naast mijn loopbaan in het onderwijs heb ik ook een aantal jaar ervaring mogen opdoen als secretaresse en administratief medewerkster op een accountantskantoor. (Ik was die zeldzame medewerkster die blij werd van zakken en schoenendozen vol met oude administratie en post die in ordners moest.)                                                                           

Het oplossingsgericht denken, zoeken naar creatieve en praktische oplossingen en het omgaan met mensen zorgen ervoor dat ik met veel plezier werk. Het van een chaotische situatie naar een overzichtelijke situatie is een boeiend proces en kan een enorme omslag zijn in iemands leven. Aan mij de taak om u daar mee te helpen.

In de loop der jaren heb ik veel ervaring opgedaan met het  samenwerken met mensen, waaronder jongeren en jongvolwassenen, met ADHD, ADD en autisme, maar ook met mensen die om wat voor reden dan ook (tijdelijk) de grip kwijt waren op hun administratie, woon- of werkplek. Een vervelende situatie waarin het fijn is om (tijdelijke) ondersteuning te hebben bij het opruimen en regelen van praktische zaken. Het opruimen van het huis, of een gedeelte daarvan, een kast, hobbyruimte of een administratie is een klus die met z'n tweeen vaak prima gaat.

Samen lukt het wel!

Daarnaast heb ik ervaring met het organiseren van administraties en boekhoudingen voor particulieren of kleine ondernemers. Dit vraagt om maatwerk, overzicht en op zoek naar hét systeem waar u zelf mee kunt werken. Voor een ondernemer is de administratie vaak een noodzakelijk kwaad. De meeste energie en passie hoort naar de onderneming te gaan en is het fijn wanneer er overzicht is in de administratie. Er gaat dan geen tijd verloren met het zoeken naar paperassen. Ik geef overzicht en duidelijkheid.

Voor de financiële kant van uw huishouden bied ik budgetbegeleiding aan. Volgens de NIBUD methode brengen we alle inkomsten en uitgaven in kaart en bekijken we waar winst te behalen valt. Ook hier speelt overzicht op de situatie weer een grote rol.

U krijgt de hulp die u nodig heeft met de zoektocht naar ruimte, meer rust, dus naar een betere kwaliteit van het leven met meer tijd om te genieten en te besteden aan uw passie.

Hartelijke groeten,

Mieke van Driel

 

"Zodra mensen besluiten een probleem aan te pakken, merken ze tot

veel meer in staat te zijn dan ze ooit gedacht hadden"

Paul Coelho